Der findes utroligt mange myter omkring SEO og nogle af dem sker rigtigt tidligt i processen. Det er ikke altid lige nemt at komme i gang med seo er en af dem. Men, det er rent faktisk meget let at komme i gang med SEO, fordi vi netop har lagt en komplet guide op ti, hvordan man kommer til at dominere det gode placeringer på Google. Ville du ikke også kunne Google et eller andet nøgleord, som du ved at 3000 andre også gør om måneden og så finde din side på første placering. Det vil være utroligt rart for både din selvtillid og din bundlinje, at der er 3000 andre mennesker som potentielt kan ende på din side. Så kan det næsten ikke gå galt, medmindre du ikke overholder de andre SEO regler, som der er i guiden. En af de andre myter er, at det er ikke altid nemt at komme i gang med linkbuilding. Det er til dels rigtigt, men linkbuilding skal heller ikke gøres mere besværlig end det nu engang er. Backlinks er rent faktisk bare et links fra en anden side, som linker til dig. Det kan være svært at skaffe de links, hvis man ikke har noget ordentligt indhold på sin side. Hvis man følger de retningslinjer, som vi foreslår i vores SEO guide burde det ikke være svært at skaffe links – omvendt, så kan det være rigtigt svært, hvis man tager alt for let på originaliteten og kvaliteten på ens side.
Vælg med omhu
Når du tager ud i byen og skal finde et firma, som skal levere en SEO service til dig. Så er det meget mere værdifuldt at de vil øge din omsætning med 5 % end at de blot sælger dig 100 links om måneden. Alle kan skaffe 100 links, men hvis værdien af dem ikke er god nok, så vil din forretning ikke blive bedre. Det er derfor vigtigt at have en god dialog med udbyderen før man går i gang, fordi, hvis de ikke tør love dig resultater så er de ikke gode nok. En udbyder af SEO burde kunne stå inde for sit arbejde, fordi det kan være svært at love konkrete tal, men ikke umuligt. Man kan analysere sine konkurrenter og, hvis de ikke gør meget ud af SEO, så kan man godt nøjes med små tiltag før man ser resultater. Man skal også huske at integrere andre dele af virksomheden, da SEO er noget der påvirker hele virksomheden. Det kan godt betale sig at betale lidt ekstra til en udbyder, hvis de har mange gode anmeldelser og har et godt omdømme. SEO er ikke en omkostning men en investering på lige fod med alle andre marketinginvesteringer.
Du vil måske gerne vælge det billigste bureau fordi du kan spare nogle penge, men det er måske ikke altid den gode løsning. Det kan rent faktisk være en god ide at vælge det dyreste tilbud. SEO er en investering i din virksomhed og pengene kommer som regel hurtigt igen. Så vær grundig!
Artiklen er udtryk for skribentens egen holdning og indeholder ikke redaktionelt stof.